Napier

21 januari 2019 - Napier, Nieuw-Zeeland

Van daag van Taupo naar Napier gereden .

Napier004

Napier is een havenstadje aan de Oost kust aan de hawks bay .

Omgeving van Napier is veel schapenteelt en ook veel fruit word er geteeld.

In de stad Napier staan nogal veel gebouwen in Art deco stijl, dat komt door dat de stad op 3 februari 1931 grotendeels verwoest werd door een aardbeving .

Napier002Napier010

Ze zijn toen direct weer begonnen met de wederopbouw van de stad ,dit was in de hoogtijdagen van de artdeco tijd vandaar de vele artdeco gebouwen .

Napier005

Nou ben ik niet zo gek op steden maar het sfeertje is goed en de gebouwen gaaf.

Napier008

Morgen weer een stad , Wellington hier gaan we de veerboot nemen naar het zuider eiland.

45 Marine Parade
45 Marine Parade, Napier South, Napier 4110, Nieuw-Zeeland

1. Mayke:
    21 januari 2019
    Leuk die korte uitleg van de stad. Foto’s geven een mooie indruk.
  2. Annemarie:
    Jack, als je in Wellington ben is het zeker de moeite waard om naar het Museum Te Papa te gaan (is nog gratis ook) wordt veel vertelt en veel te zien over Nieuw Zeeland. Ik hou van musea, deze staat in mijn top 3 !!