Wildlifetour bij Dunedin

5 februari 2019 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Gisteren middag en avond hebben we een Wildlife tour gedaan.

Om half 4 werden we opgehaald met een bus ,en na verschillende andere deelnemers op gehaald te hebben ging de bus richting Penisula en Otago dat is een soort schiereiland wat vast licht aan Dunedin.

wildlifetour 010

Je heb hier een paar hele mooie ondiepe inlaten,een soort baaien met getijden waarvan een groot gedeelte van droog komt te liggen bij laag water.

wildlifetour 055

De eerste stop was bij het Royal Albatros center, aan de buitenkant tegen een paar hoge kliffen waar we de Albatrossen konder spotten en gaven een mooie show.

wildlifetour 033wildlifetour 019

De KoningsAlbatros is de grootste van de Albatrossen ,vleugel wijd meet hij 3.3meter,een aardig lapje dus.

wildlifetour 057

Deze vogels komen alleen aan land om zich voort te planten verder doen ze alles boven en op zee ze slapen zelfs vliegend.

Was een prachtig gezicht om ze over te zien zweeven.

Daarna gingen we kijken bij een kolonie Fer Seals.

wildlifetour 081wildlifetour 088

Deze waren bijna uitgeroeid voor hun vacht, maar er zijn er nu weer redelijk wat.

wildlifetour 076

Mooi om te zien om al die jongen te zien rondscharrelen in poeltjes die achterblijven na de vloed.

Hierna de laatste stop ,met de bus door schapen land over de bergen om bij een verlaten strand te komen.

wildlifetour 096wildlifetour 130

Hier lagen een paar grote Zeeleeuw mannen te slapen en van uit een kijkhut konden we verschillende Geeloog Pinguïns aan land zien komen,dit zijn ongeveer de zeldzaamste soort die er nog is.

wildlifetour 112wildlifetour 132

Mooi om te zien hoe ze vanuit de golven het strand op komen om vervolgens te poetsen en daarna een plekje hogerop te zoeken.

Deze excursie hebben we met Elmtours gemaakt,was goed geregeld.

Elm heeft met de boeren afspraken gemaakt om deze excursie te kunnen regelen.

Zij hebben ook een stuk terug geschikt gemaakt om het voor de pinguïns aantrekkelijk te maken met nestplaatsen en toegankelijk paden voor de beestjes.

wildlifetour 093

Schapen leveren voor de boer niet zoveel op als Pinguïns kennelijk.

Was een leuke tour met een paar flinke klimmetjes.

Weet nu waarom Abel Tasman niet aan land is gegaan toen ie nieuw zeeland ontdekte.

Veel te veel bergen.😁😁