Museum Te papa en het Zuider eiland

23 januari 2019 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Afgelopen dagen kreeg ik van ex collega Annemarie om in Wellington waar we gisteren aankwamen naar museum Te Papa te gaan.

Na wat onderzoek met Google Maps bleek dat aan het eind van de straat te zijn ,een mooi ochtend dingetje dus.

Het museum in een modern overheids museum wat grotendeels gratis is en dat vind je hier niet veel alleen sommige exposities moest je betalen in dit geval het Chinese terracotta leger.

Daar zijn we niet voor in NZ.

Het museum heeft een hele interessante collectie over de historie van de Maori over waar ze waarschijnlijk vandaan kwamen en hoe lang geleden enz erg mooi om te zien.

Ook een mooie collectie green stone sieraden en gebruiksvoorwerpen erg mooi om te zien.

Wat ook leuk was de primitieve vishaken want ja als je van ver komt aanvaren(4 a 5000 km ) moet je vissen onderweg.

Ook werd getoond de teloorgang van veel natuur door import van exoten en het kappen van veel bos.

Museum was zeer de moeite waard nieuw en ruim van opzet een beetje a la naturalist.

Hierna de auto ingeleverd bij de verhuurder en op de Inter Islander gestapt een vaartochtje van een goeie 3 uur lekker winderig op de Cook strait maar de golven vielen wel mee .

20190123_142604

Zo kwart over 6 kwamen we aan in de haven van Pickton op het zuider eiland .

20190123_143934

Eerste indruk, groots maar nog niet zo groen als het zou moeten zijn . Tis nogal warm geweest afgelopen dagen zo tussen de 25 en 30 graden.

Morgen op weg naar Kaikoura daar zijn we 2 dagen.

1. Mayke:
    23 januari 2019
    Kan je in de zee zwemmen? In Australië kon dat niet
  2. Jack:
    23 januari 2019
    Ja hoor word hier en daar wel gedaan