Kaka point Catlins

3 februari 2019 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

Van ochtend om 8 uur al weer vertrokken van Stewart island.

Vooraf van Lisa van de Stewart island logde advies gehad over het voorkomen van zeeziekte.

Ik kreeg een paar Gemberpillen van haar en het verhaal wat zij ooit van een zeeman had gehoord,en dat komt eigenlijk hier op neer.

In onze hersenen zit een gedeelte waar we bewust mee aansturen en een gedeelte wat onbewust dingen aanstuurt . En bij zeeziekte geven je hersenen een signaaltje naar je maag je hebt iets vergiftigds gegeten ,kotsen broer!!

Volgens haar moet je als je wat voelt opkomen in jezelf zeggen its ok your not poisined .

Raar verhaal maar het werkt niet gekots .

Aan land gekomen richting Kakapoint in Catlins.

We hadden de southern scenic route die was het eerste stuk mwa veel boerderijen en landbouw,en later werd ie mooi.

20190203_11291320190203_112839

Kwamen een bord tegen dat er een waterval was, we hadden tijd zat dus even kijken.

Na 3 km onverharde weg kwamen we bij de parkeerplaats en was ongeveer 40 min lopen.

Ook hier weer een prachtige route door een vallei met veel bomen,boomvarens en ander heel mooi spul.

De waterval mocht er ook zijn ,viel niet tegen.

Verder naar Kakapoint de nodige kilometers onverhard weer, maar geen probleem.

Voor we naar kaka point gingen zijn we eerst naar Nuggetpoint geweest.

20190203_13491520190203_13451320190203_133212

Hoge kliffen met een hele bijzondere begroeing,de bomen en struiken hier zijn door de zeewind geschoren en tegen de berg aan geplakt ,leuk om te zien.

Hier zagen we ook een kolonie Lepelaars en wat Zeeleeuwen,komen ook Pinguïns aan land maar die komen pas later tegen de avond.

Het Motel is ook leuk ,uitzicht op de Pacific is altijd leuk.

IMG-20190203-WA0000

Morgen Dunedin.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mayke:
    3 februari 2019
    Goed te horen dat je niet twee keer zeeziek geweest bent, Jack. Dat onderbewustzijn is een gemeen ding maar te manipuleren. Hihi
    Enjoy