Fox glacier

27 januari 2019 - Foxgletsjer, Nieuw-Zeeland

Vandaag van Hokatika naar Fox glacier gereden.

Mooie rit veel bergen met mooie groene muren aan weerszijden van de weg.

Dan kom je ook lang Franz Joseph kan t ook niet helpen maar zo heet die plaats.

Er zijn hier een aantal gletsjers in de buur waarvan Fox glacier er een is van ongeveer 13 kilometer maar pech voor ons de wolken hingen bijna om onze oren niet veel te zien dus van de gletsjer.

We waren hier wat vroeg dus maar even een wandeling tje door het bos.

20190127_12513020190127_131227

Dit was zo mooi , echt ongelooflijk zo groen en zo bemost en varens overal waar je keek.

20190127_13124620190127_131212

Iedere stronk was een klein leefgegeenschap op zich heel veel boomvarens en grond varens van alles.

We zijn vanavond na de regen nog ff terug geweest en het zelfde rondje met de go pro op mn hoofd alles gefilmd.

En af en toe een Tui die zich laat horen.

Dit was een van de mooiste stukkies bos die ik ooit gezien heb.

Morgen gaan we richting Queenstown ritje van een uur of 3.